Tuesday, November 25, 2014

IBM Ex-CEO Peng Mingsheng: How A Truly Global Company Tempered

In 2011, as IBM was planning to commemorate its 100th anniversaryit struck me that therewere dramatic parallels between the companys transformation over 10 decades and the wayin which the global economy had been transformed over the same periodBoth had benefitedfrom an expansion of economic growthand an increase in living standardsthat was withoutprecedent in human historyThis progress had been greatly enabled by the integration ofglobal societyand through the power and prevalence of information technology.
Todayglobal economic integration presents enormous opportunity for the future ofbusiness and societyFor businessbuying and selling goods and services in a global marketcan lead to cost savings and increased revenuebut also the ability to draw on the talents andinsights of a global workforceSociety can also benefit in a myriad of waysfrom individualsrealizing higher living standards to governments realizing new avenues for cooperationAndwhile many point to the risks of integrationthe more pressing and more pragmaticquestions are the followingHow do we deal with the futureDo we embrace itOr do we clingto the past?
These questions are particularly important for companies in the United States and throughoutthe worldThey face new challenges as they navigate what is the first truly global era inhuman history – an era in which the volume and speed of informationpeopleproducts,services and ideas being circulated around the world is greater than ever beforewher qualityservices will be delivered via cloud-like platforms and consistency of shareholder returns will bemandatoryThis new era calls for new business modelsnew corporate structuresnewinvestor engagement and new thinking.
Fundamental to the global eraand uniquely suited to benefit from itis what I call the globallyintegrated enterprise (GIE), which refers to companies that are truly global (as opposed tomultinational”) in their management and their operationsIn this modelwork is organized infundamentally different waysIt calls for different skills and behaviorsmore collaboration andtransparencymore disciplined financial managementgreater focus on a multiplicity ofcultural differencesand less hierarchy.
As an exampledecisions about wher to locate operations are based on how to maximizevalue for customersemployeesand business partnersInstead of taking people to wher thework isyou take work to wher the people areThusrather than maintaining separate supplychains in different marketsthere is one supply chainand its global — not just for products,but also servicescapitalideasand intellectual property.
Similarlyhuman capital is thought of not in terms of countries and regions and business units,but rather how to manage and deploy it as one global assetWhile CEOI saw that IBMs IBM-0.02% future was going to be focused on innovationwhich meant that rather than beingcapital-intensivewe were going to be human capital-intensive – delivering software andservicesSo it was even more important than in the past that we hired and retained the bestpeopleBut unlike earlier erasit didnt really matter wher these people were or wher theycame from – we simply wanted them to excel in their work at IBM and we wanted to do whatwe could to help them excel.
In connection with our global workforcewe recognized the need to create a common culturethat would ensure consistent values throughout the companyregardless of wher ouremployees were working (thats the “integrated” part of GIE). To that endwe conducted acompany-wide survey – what we called a “ValuesJam” – that gave anyone working for IBM theopportunity to weigh in on what the company should stand for and how our employees shouldoperateThat exercise culminated with an updated set of values that became the connectivetissue for IBMers throughout the world.
For a company to become a GIEits leaders must embrace a particular frame of mind – onethat I worked to imbue in my colleagues while I was CEO of IBMThis frame of mind is focusedon how to operate seamlessly as a single organic entity – by integrating internal operationshorizontally and globallycollaborating with external partnersand operating at the bestlocation in the worldto maximize value creation from a global point of view.
IBM is far from the only company that has adopted key GIE principles and practicesA numberof companiesoperating across a diverse set of countries and industrieshave implementedmeasures that resemble those we adopted at IBMThey include CemexCX -0.16% of Mexicoaleading producer of cement and other building materialsBharti Airtel of Indiaone of theworlds most dynamic cellular telephone providersand Geely of Chinawhich is making majorinroads in the global car industry thanks to innovative products and managementThemeasures theyve implemented are a byproduct of their own experienceswhich led them toreach the same conclusions we did at IBMthat companies need to be global in order to staycompetitivebut need to do so in ways that keep them close to their customers while alsoemphasizing values and principles that foster agilityinnovationand productivity.
The GIEand the new global era for businessare at the center of my current workMy book,Re-ThinkA Path to the Futurewas published earlier this yearThese areas represent thefoundation of work being undertaken by the Center for Global Enterprise (CGE), which is aresearch organization I launched last yearIts work is being devoted to explaining the age inwhich we are livingwhile also documenting how a new management science is emerginghowleaders can apply itand how all stakeholders should strive to maximize its benefits. (www.chinainout.com)

No comments:

Post a Comment