Wednesday, December 10, 2014

Xiaomi Enters into Field of Purifiers Priced¥899

The day before yesterday, Xiaomi released their air purifier products, which reflected it entered into this current hot market, and still played the role of a price killer, the price of Xiaomi purifier is only about899, eaqual to the 1/6 of price of the foreign purifier with the same performance.

Xiaomi entered into new industries
Lei Jun said that the current air purifiers on the market mostly have  obvious shortcomings, such as lack of air capacity, cumbersome filter replacement, expensive price, etc., so Xiaomi decided to do their own air purifier, which has excellent purifying ability and most people can afford.

Lei Jun introducedCADR, the main indicator of the purifying performance of Xiaomi air purifier, is 406m3 / h (clean air output ratio), 10,000 liters of air can be sent out at most per minute, it only takes 12 mins to clean room of 28-48. Its said that its filtering performance for PM2.5 is 99.99%, even the filtering performance for the smaller PM0.3 is more than 99.3%, moreover it can absorb 91% formaldehyde.

In addition, as a smart home appliance, Xiaomi air purifiers can also be connected to the cellphone, which can do remote control. When the filter needs to be replaced, a notification will be sent directly to the phone.

cost-effective banner
Xiaomi always said that its product was cost-effective, the air purifier includedThe current air purifier on the market is at the price of 2000-6000 yuan, the foreign branded purifier with same CADR values is at the price of 6,000 yuan, while Xiaomi purifier price is 899 yuan.

In fact, not only Xioamibut also 360, cheetahs and other Internet companies launched air purifier products by their own or through the cooperation with other companies. Insiders said that, due to hazy weather, users demand for air purification products is increasing, moreover, the product is so high-profit, with low technical threshold, therefore Internet enterprises were attracted.(www.chinainout.com)

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